– Gjør hverdagen vår mye lettere
Bavaria Arendal kan ikke tenke seg en hverdag uten Sharebox og Fleetback.
BMW-forhandleren på Sørlandet har nemlig brukt Sharebox til effektiv inn- og utlevering i rundt to år. De bruker ikke unødvendig tid på inn- og utsjekk. Det er lenge siden nøkler ble lagt i postkasser, eller på bildekk.
Til nå har Aaness kun snakket om Sharebox-delen av tjenesten de benytter. I sommer kjøpte Luxembourg-baserte Fleetback opp norske Sharebox. Sammen tilbyr de nå et bredt spekter av innovative løsninger. Verktøykassen har blitt større.
Fleetback-systemet gjør at verkstedet kan tilby viktige tilleggstjenester for både forhandlere og kunden. Blant annet benyttes det i forbindelse med elektronisk signering av garanti-jobber. Som informasjon eller dokumentasjon av utført arbeid lagres bilder og film. Bavaria Arendal benytter også systemet til kostnadsestimater, enten det dreier seg om bytting av vindusviskere eller bremser.
– Mekanikeren kan for eksempel filme under bilen. Det kan være generell informasjon om tilstand, eller at vi kan dokumentere skader og sende til kunden med prisestimat for reparasjon, forklarer Aaness.
Dokumentasjon med Fleetback
– Uten Sharebox blir det veldig knotete. Da mister vi den sikkerheten det er at både vi og kunden trygt kan legge fra oss nøkkelen, innleder Karl-Fredrik Aaness, servicerådgiver hos Bavaria Arendal.
– I tillegg er det tidsbesparelsen når bilen er ferdig på verkstedet. Nå kan vi ferdigstille alt med en gang. Nøkkelen legges ut i Sharebox, og kommer kunden når de selv ønsker. Vi slipper å vente på dem, eller planlegge levering på slutten av dagen, fortsetter han.
Som mange andre bilforhandlere har Bavaria Arendal kunder som er på sitt arbeid samtidig som de selv er det – altså mellom 08-16. Det gjør fleksibiliteten verdifull.
– Det er ikke alle som kan ta seg fri fra jobb. Folk blir jo veldig fornøyde når de får vite at de har mulighet til sikker levering av nøkkel før åpningstid, og at de kan hente ut akkurat når de selv ønsker, forteller Aaness.
Fleksibilitet med Sharebox
Folk blir jo veldig fornøyde når de får vite at de har mulighet til sikker levering av nøkkel før åpningstid, og at de kan hente ut akkurat når de selv ønsker.
Karl-Fredrik Aaness, servicerådgiver hos Bavaria Arendal.

Høy fleksibilitet øker servicenivået
LES OGSÅ:
ENTERPRISE:

Sikter mot service i verdensklasse
LES OGSÅ:
KVERNELAND BIL:
Det er gøy å ha et samarbeid med en så lokal aktør, og at vi får være med litt på turen selv om vi er litt på sidelinjen.
Karl-Fredrik Aaness, servicerådgiver hos Bavaria Arendal.



For Bavaria Arendal er det ekstra spennende at det er «naboen» som leverer de viktige servicestøttesystemene. Hovedkontoret til Sharebox ligger faktisk bare noen få kilometer unna BMW-forhandleren.
– Vi har bilkunder som jobber i Sharebox. De skjønner at vi bruker produktet deres flittig, og er avhengig av det i en hektisk hverdag. Vi opplever at de setter pris på oss. Vi har fått veldig god hjelp, enten i form av tilbakemeldinger på ting vi kan prøve selv, eller at de sender ut en tekniker, så å si på timen, roser Aaness.
– Det er gøy å ha et samarbeid med en så lokal aktør, og at vi får være med litt på turen selv om vi er litt på sidelinjen. Det at Sharebox har blitt så stort er jo også veldig spennende, fortsetter Arendal-mannen.
Den jevne kunde er ikke nødvendigvis svært kompetent når det kommer til bilens understell eller motorens komponenter.
– Da er det fint at en tekniker viser og forteller hva som er galt. Vi kan legge på priser på alle reparasjoner enkeltvis. Da får kunden bedre forståelse av kostnadene, sier han.
Servicerådgiveren kan melde om strålende tilbakemeldinger.
– Våre kunder har vært kjempefornøyde. Dette gir en helhetlig oversikt for både oss og dem. De får se pris og mulighet til å bekrefte. Samtidig slipper vi diskusjon i ettertid da godkjenningen har blitt gjort i forkant i appen, forteller han.
Gode naboer
– Helhetlig oversikt

– Helt utvilsomt en god løsning for kundene våre
LES OGSÅ:
GUMPENS AUTO GRENLAND:

OM BAVARIA
Bavaria Norge startet i 1996. dag er de en av Nordens største BMW og MINI-aktører. De forhandler BMW i Stavanger, Bryne, Oslo, Gardermoen, Lillestrøm, Haugesund, Kristiansand, Arendal, Farsund, Ålesund, Molde, Kristiansund, Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Skellefteå, Luleå, og MINI i Stavanger, Kristiansand, Oslo, Stockholm, Uppsala, Gävle og Skellefteå.
Bavaria er et heleid datterselskap av Hedin Automotive AS.

Enterprise bruker Sharebox aktivt. Som et tilbud, et supplement og en avlastning. Det fungerer svært godt for dem, men det aller viktigste barometeret er og blir hvordan kundene oppfatter dette. De er helt trygge på at dette oppleves som en god tjeneste.
– Vi har nærmest null dårlige tilbakemeldinger. Vi hadde ett tilfelle der en kunde ikke fikk opp boksen på Flesland, men Sharebox har en døgnåpen telefon for support. De kunne åpne boksen for kunden etter verifisering, så det løste seg greit, forteller Cohen.
Det er en fallskjerm som de altså svært sjelden trenger, men når de virkelig trenger det, er det bare å trekke i tråden.
– Jeg er utrolig fornøyd med servicen vi får fra Sharebox og at samarbeidet mellom oss fungerer så godt som det gjør, sier Michael Cohen.
Fornøyde kunder
Det er et veldig enkelt system å jobbe med. Det gjør hverdagen vår mye lettere.
Karl-Fredrik Aaness, servicerådgiver hos Bavaria Arendal.
– Jeg opplever at hele organisasjonen er interessert i å yte kundens beste. Introduserer vi verktøy som gjør kundebehandlingen bedre, blir det ofte godt mottatt, også Sharebox, sier servicemarkedsdirektøren.
– Vi ønsker å beholde de kundene vi har, men alle her ønsker jo også å få mange flere. Da blir Sharebox et viktig verktøy for å kunne levere kundeopplevelser i verdensklasse, avslutter Myhrstad.
Siste brikken i puslespillet
Men det er sjelden de trenger å utnytte seg av det gode naboskapet. Oppetiden er så og si konstant på Sharebox.
– Det har bare vært nede helt unntaksvis, og da i forbindelse med oppdateringer, forteller Aaness.
De gleder seg til den aller siste brikken i puslespillet er på plass. Betalingsløsning.
– Da blir det helt sømløst for kunden. I visse tilfeller trenger de ikke å ha kontakt med oss i det hele tatt. De kan levere i Sharebox, betale når de skal hente ut, og signere på eventuelle garantipapirer og lignende elektronisk via Fleetback-appen, forteller servicerådgiveren.
En ting er sikkert. Sharebox og Fleetback har kommet for å bli hos BMW-leverandøren.
– Det er et veldig enkelt system å jobbe med. Det gjør hverdagen vår mye lettere, avslutter Karl-Fredrik Aaness.
Fornøyde kunder, høyere inntekter. Vi kombinerer digitale tjenester og hardware som forbedrer kundeopplevelsen og reduserer kostnadene i bilindustrien.
Høyere servicegrad. Lavere kostnader. Bedre inn- og utsjekk for dine kunder. Lavere kostnader betyr høyere inntjening.
Skreddersydd for bilforhandleren. En total og sikker løsning for nøkkelbytte og betaling.
Sharebox skaper digitale kundereiser i bilbransjen.

Superenkel biloverlevering
PRODUSERT AV NATIVE MEDIA.
ANNONSE FOR SHAREBOX