ANNONSE FOR

Azure, Font

– Et smidig selskap som får svært gode skussmål

– For å nå vår visjon om at Drive skal støtte opp om fremtiden for forhandlergrupperinger og enkeltstående, er vi avhengige av dyktige partnere. Vi skal ikke løse alle utfordringer alene, begynner Foss Stene.

Tidligere i år ble plattformen Drive lansert, bilbransjens egeneide digitale markedsplass. Siden har laget blitt forsterket med teknologiselskapet Short Shift.

– Drive fungerer som en hub for dataene og kjernedriften til en forhandler, og så kobler vi oss på andre som utfyller vår rolle. Det er Short Shift et godt eksempel på. De utvikler både showroom-skjermer, bruktbilsider og auksjonsløsninger. Det er elementer som komplementerer vårt tilbud, fortsetter den daglige lederen.

Drive-sjef Eirik Foss Stene er glassklar. Den nye samarbeidspartneren er verdifull for bilbransjen.

Output device, Personal computer, Table, Gadget, Laptop

I samarbeidet ligger en datadelingsavtale hvor Short Shift får tilgang til alle data i Drive – gitt kundens samtykke.

– Vi muliggjør å synkronisere dataene i Drive Dealer-systemet, å gi dem ytterligere verdi ut i Short Shift sine løsninger. Men det er helt opp til kunden selv å beslutte hva slags data, når og hvor, påpeker Foss Stene.

Han får følge av Vigbjørn Hassel Vaage, daglig leder i Short Shift.

– Vårt mantra er å ta informasjon som ofte er gjemt inne i portaler, vegvesenet, brosjyrer og så videre, og presentere det så langt frem som mulig. Drive representerer et bredt datagrunnlag, og helt konkret sitter de for eksempel på integrasjoner til fabrikkdata, sier han.

Short Shift trekker frem at mye relevant informasjon som ofte forsvinner med en bruktbil, nå blir langt mer tilgjengelig på grunn av Drives tilganger.

– Vi kan løfte frem disse dataene på en veldig enkel måte. Det blir en mer helhetlig effektivisering, man trenger ikke å logge seg inn i diverse systemer for å få det presentert. Alt er samlet ett sted. Dette har våre felles kunder allerede fått, forteller Vemund Hassel, driftsansvarlig i Short Shift.

Sømløs presentasjon

Architecture, Font

Startet av fetterne Vigbjørn Hassel Vaage og Vemund Hassel. Duoen har erfaring fra bilbransjen, de drev blant annet Centralgaragen i Drammen frem til 2021.

Short Shift bygger egne systemer fra scratch, skreddersydd for norsk bilbransje. Systemene knytter sammen det digitale som skjer på nett med det fysiske som skjer i salgshallene, noe som automatiserer en hel mengde tidligere manuelle prosesser.

Dette er Short Shift:

Apropos verdiskapning. Eirik Foss Stene legger ikke skjul på at Drive verdsetter sin nye samarbeidspartner.

– Short Shift er et lite og smidig selskap som har evnen til å snu seg fort. De jobber med den samme kundemassen som oss, samtidig som de er et supplement på andre produktområder. I tillegg er det essensielt for Drive å ha lagspillere som jobber etter samme visjon og ønske om å effektivisere og videreutvikle forhandlernes hverdag, sier Foss Stene.

Short Shift-duoen har erfaring fra bilbransjen tidligere, og høster ifølge Drive-sjefen rosende ord fra felles kunder.

– Short Shift får svært gode skussmål. Det handler om at de er kjappe på ballen og løsningsorienterte. Det er kompetente folk som kjenner bransjen, og som har god relasjon til forhandlerne.

Raske og løsningsorienterte

Det har med andre ord kommet umiddelbare resultater som følge av samspillet mellom Drive og Short Shift. Samtidig planlegges nye grep fremover.

– Vi er i dialog med forskjellige aktører for å se på ting som skjer inne i Drive Dealer, for eksempel biler på vei inn. Tenk en kunde som kommer for å se på en bestemt bil, men som finner ut at den ikke er den riktige likevel. Da kan det være avgjørende for et salg å kunne presentere en portefølje med biler som er kjøpt inn og som er på vei inn de nærmeste månedene. Så det jobber vi med nå, sier Vigbjørn Hassel Vaage.

Et annet element er demobiler, utleiebiler og administrasjonsbiler.

– I en stor gruppering kan dette være snakk om veldig mange biler. Det å synliggjøre at disse objektene finnes, og eksempelvis kan selges i løpet av en måned eller to, gjør at selgeren kan utøve faget sitt mye mer effektivt. Man kan spille på en hel gruppe sitt potensiale. Det er veldig givende å kunne muliggjøre en slik verdiskapning, mener Vemund Hassel.

Jakter nye goder

Gesture, Computer
Personal computer, Output device, Window, Blue, Laptop, Gadget
Sky, Tree, Gesture, Jacket, Travel

Det er hevet over enhver tvil at Short Shift setter stor pris på å bli valgt ut som samarbeidspartner med Drive.

– Først og fremst er det en stor ære. Drive representerer bilbransjen, og vi tar dette som en bekreftelse på at bransjen vil ha oss med videre, sier Hassel Vaage.

Han har store forventninger til hva man kan få til i tiden som kommer.

– Vi har allerede demonstrert at samarbeidet kan gjøre vårt produkt bedre og kraftigere. Fremover ser vi frem til å finne nye moduler, løsninger og produkter som er med på å effektivisere bilbransjen. Da prater vi ikke om å fjerne selgeren, det ønsker vi på ingen måte. Målet er å automatisere og forenkle alle prosesser hvor en selger ikke opplever at hen skaper verdi. Da er en av nøklene å gjøre mest mulig relevante data så lett tilgjengelig som overhodet mulig, avslutter Short Shift-lederen.

Effektiviserer hverdagen

PRODUSERT AV NATIVE MEDIA

ANNONSE FOR SHORT SHIFT